tisdag 31 maj 2016

Inledningen på min tidiga fredag.


Hej igen, här kommer ett inlägg så här på morgonkvisten.  

Nåväl, jag tänkte visa några bilder till från Stockholm i fredags. 
På bilden nedan blir en tjej,Mathilda intervjuad av TV4 och vem är det som står där i bakgrunden om inte Rignellskan. Det var en kär och uppmärksam vän till mig som såg detta på Nyhetsmorgon på TV4 och som snabbt tog en bild och skickade till mig. Hahaha...

Det är Maria Forsblom, den duktiga TV4 reportern som intervjuar. 
Hon stod där och pratade med oss under hela väntetiden 
och berättade om sin familj och en massa annat.  


Så här såg det ut när jag swischade fram med tåget 05.23 på morgonen.

Framme i Stockholm och på väg till slottet genom Gamla Stan.
Två av de mest fotograferade husen in old town.



Kul svengelsk skylt.


Jag älskar att strosa runt i dessa gamla stadsdelar
med vackra hus, gamla gatlyktor och skyltar.

Stan håller på att vakna.... 

Här minns jag att jag åt middag tillsammans med mina föräldrar
och bror när vi besökte Stockholm när jag var i tonåren.

Folk började samlas på Slottsbacken när jag kom fram.

Maria förbereder sändningar för Tv 4.

Den här smått förvirrade ankan hade också hittat till Slottsbacken.


Fler och fler människor samlades och jag var nu glad att jag varit där i god tid.
När vi hade stått där i ömsom duggregn och ömsom ösregn och
och väntat så var vi så här goda vänner med trevliga Maria.

Ja, fortsättningen har ni ju redan sett.

Kram och ha en trevlig tisdag!

Själv ska jag åka på utbildning/
föreläsning på kulturen i Lund.

Vi hörs senare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar