tisdag 3 maj 2016

Jordgubbsfrossa, kattbok och vår tidigt utslagna bok.

Hej alla kära bloggvänner! 
Jag hoppas att ni har haft en finfin tisdag.

Själv började jag dagen med ett nätverksmöte där vi i olika yrkeskategorier  
arbetar för ungdomars bästa. Intressant och givande möte som vanligt.

Jag har cyklat mellan olika platser inom arbetet i detta ljuvliga väder.
Våren är här på riktigt.   

Nu ska jag tipsa er om en jättebra kattbok " I huvudet på en katt" 
skriven av kattexperten Susanne. 
Den är verkligen träffsäker och skriven på ett trevligt 
sätt med humor och värme. 
Så ett tips till er, kattälskare!  
   

Vi frossar i jordgubbar på kvällarna, inköpta i stora lådor.

De är ju inte lika goda som svenska gubbar,
 men de får duga i väntan på dessa. Med lite mjölk och ett
uns socker så smakar de perfekt.


Jag måste ju också visa vår ståtliga bok som man
ser så här fint från vår köksdörr.
Det är en ovanligt tidig sort och alla grannar har koll på när denna slår ut,
först av alla bokar ( "böcker"). 

Nu ska jag ut en sväng i trädgården innan middagen ska tillagas.
Ikväll står det torskrygg med kokt potatis, färsk sparris, smält smör
och pepparrot på menyn här hemma.

Kram på er!
@nneli 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar