måndag 16 maj 2016

Weekend i Budapest med maken och en ljusstake för en tia.

 
Hej kära tålmodiga bloggläsare! 
En hel helgs blogguppehåll av den enkla anledningen att jag har varit med maken på en helgresa till Budapest. Helt, ( ja nästan i alla fall) bortkopplad från sociala medier. 

Efter min avslutande dag på gruppledarutbildningen blev jag i fredags upphämtad av maken i Malmö. Vi körde vidare till Kastrup för att efter ca 1,5 timmes flygfärd landa i en av Europas vackraste städer,nämligen BUDAPEST.  

Efter att ha checkat in på hotellet mitt i centrala Budapest, så gick vi till en restaurang som vi blivit rekommenderade och åt en god middag. Vi inledde med supergoda smårätter som räksallad, champinjoner i en supergod sås, marinerad ost med valnötter, aubergine, soltorkade tomater. 

Därefter blev det en lång promenad för att insupa stadens atmosfär.
Otroligt vackert med alla fina broar som går över floden Donau.

Den gröna bron!


Så gooda smårätter.


Ännu en av de ståtliga broarna.

Det finns så många vackra byggnader i staden och
redan första kvällen så hann vi se en hel del. 

Budapest by night.

Jag hoppas att ni har haft en fin pingsthelg här hemma i Sverige också.

Vädret slog ju tyvärr om från högsommarvärme till höstkyla, men så vackert det är i naturen och trädgården nu.
Det var inget toppenväder i Budapest heller,  men vi kunde göra allt det som vi hade tänkt i alla fall. På lördagsförmiddagen regnade det men därefter blev det sol.

De närmsta dagarna kommer jag att visa er lite flera av alla mina bilder från Budapest och ge er lite resetips ifall ni också planerar att åka till denna fina stad.

Nu har jag tänt ljus och sitter i soffan och njuter av lugnet och av att trivas så väldigt bra hemma också.

Den lilla ljusstaken längst fram i glas och mässing hittade jag på min senaste loppis för en tia. Det prutar man inte på. Hehehe....  


 

KRAM på er från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar