tisdag 31 maj 2016

Svenskt Tenn, Örjan Ramberg och exklusiv auktionsvisning.


Ni är säkert några som har saknat bilder från Svenskt Tenn (från min senaste Stockholmstripp.)

Här kommer de!! 
Men kan ni tänka er, jag köpte bara en enda sak där denna gång. 
Det ska jag visa er senare. Jag har nu tyger på lager, kuddar, glas, krukor, vaser, fåtölj, soffor, väskor, för att inte tala om alla underlägg och brickor i diverse mönster och storlekar som jag har därifrån. Ja, jag har t.o.m kjolar sydda av Svenskt Tenntyg, så nu tar jag det lite lugnt med inköpen ett tag. Klokt, va?
Jag är jätteglad för alla mina saker från Svenskt tenn, 
men lagom är dock bäst.  

Men njuta av deras vackra inredning och fantastiska blombuketter,
 det kan man ju alltid göra och det tröttnar jag aldrig på. 

Lampan på bilden nedan är läcker med stora glasklot. 
Prislappen på 72000:- gör dock att man inte direkt impulshandlar.
Den är nog ganska jobbig att putsa också.



Underbara väldoftande lövkojor ska jag unna mig att ha i Daggvasen.
Och vackra pioner som matchar Josef Franktyget.


Vackert rum som utstrålar lugn och harmoni.

En god bok i det här hörnet skulle inte vara helt fel.

Tebrickan är dukad.


Ännu en vacker bukett i vitt och grönt.


På väg från Svenskt Tenn träffar jag ofta på någon kändis.
Denna gång blev det Örjan Ramberg som
poserade så här glatt för mamarazzi.
Jag hann även med ett besök på Uppsala Auktionskammare på Östermalm.
Där fanns det många vackra saker bl.a jättefrukter av Hedberg och en Florabyrå av Josef Frank.




En vacker blomsteräng i utställningslokalen.


J. Frankbyrån. 

Sen var det bara till att vandra ut igen längs den lååånga röda mattan.

Det blev även ett besök på MOOD-gallerian,
där bl.a Leila säljer fantastiska baktillbehör.

Dit har även "Syster Lycklig" flyttat,
 så nu slipper man traska hela den långa vägen till Tegnergatan.

Och här säljer Pernilla sina klänningar på Provrummet.
Jag hann inte till hennes affär på Fleminggatan denna gång.


Innan jag åkte hem igen med tåget så blev det en sväng på Hötorget och inköp av en jättebukett liljor.Försäljarna var helt galna precis innan stängningsdags men det medför ju en viss begränsning när man ska åka tåg hem.
Jag nöjde mig med en stor bukett och ingen passagerare verkade allergisk på tåget, som tur var.   

Och medan jag åkte hem efter denna händelserika dag så gick solen ned och
det blev så här vackert utanför tågfönstret.

Nu hoppas jag att er tisdagskväll blir fin.

Kram/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar