tisdag 3 januari 2017

Årets tredje dag är här!


Ja, nu rullar det på med jobb, rutiner och vanligt liv igen!
All julmat är uppäten/kastad och alla tomtar har återvänt till loftet. 
Det enda som nu påminner om julen är några kvarglömda knäck i godisskåpet och julgranen som fortfarande står så grön och gran(n). Detta år dricker den fortfarande vatten två gånger per dag och släpper inte ifrån sig många barr. 
Den får helt enkelt stå kvar till helgen. 

Hemma njuter jag av dessa underbara små miniamaryllisar 
som jag har fyndat för 15:-/styck.  
Små söta blommor med två-tre stänglar på varje växt.

När jag i mellandagarna återvände till försäljningsstället ( ÖB ) för att se om det fanns fler amaryllisar kvar så sålde de ut dem för 5:- styck. Ka-ching....
Gissa om jag fyllde på i krukor och vaser. 
De fungerar ju faktiskt väldigt bra som snittblomma också. 

Nej, nu ska vi äta middag och jag säger på återseende!

       





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar