fredag 27 januari 2017

Jättetrevlig bokklubbskväll!

Hej på er denna sköna fredagskväll! 

Här har vi denna kväll testat vårt nya pizzaställe och det blev absolut godkänt. 
Jag tog en av mina favoriter Quattro Stagioini. Johanna testade en god vegetarisk variant med bl.a ruccola, pesto och soltorkade tomater.
Sen har det blivit kortspel, kaffe och whisky.

Maken kom hem från Stockholm och var genomförkyld, stackaren. 

Igår var jag på en så trevlig bok- och umgängeskväll hemma hos Mia.
Tyvärr hade Karin fått influensa och kunde inte vara med. 
Vi åt gott, pratade om allt ( ja, även om böcker 😉), gick husesyn i Mias och Christers fina och nyrenoverade hus och hade det hur bra som helst.   


Så läckert brickbord.

Häftig tapet i hallen. 

Snyggt kök. 




Vi gillade verkligen Mias goda kycklinggryta med
fräsch smak av citron, tomat, fetaost och örter.


Till kaffet serverades vi denna goda Tiramisu med apelsin och mango.
Mia har lovat oss receptet på både varmrätt och dessert och självklart så kommer jag att dela med mig till er också, kära bloggläsare. 😊   




Böcker av Lena Andersson, att läsa tills nästa gång. 

Söta värdinnan Mia!

Tack för en jättetrevlig kväll, kära vänner!
Nästa gång ska vi ha vår träff i Stockholm. 😊

Nu ska jag titta ikapp några favoritprogram här på Play,
 sen är det snart sovdags.

Kram och godnatt!

I morgon ska jag dela med mig av mina bilder från Yorkshire och London. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar