onsdag 4 januari 2017

Njuter av mina julklappar och ett litet TV-tips!

På bordet i köket står just nu min 
vackra julros som jag fick av mor på julafton. 
Där står dessutom den fina ljusstaken som Jakob och Lize 
hade köpt till mig på Illums i Köpenhamn.  
De hade även köpt en massa godsaker på Harrods när de var i London 
bl.a nedanstående goda tesorter i läckra förpackningar. 
Johanna fick vitchokladpulver att användas till varm choklad. 
Hon har lovat att bjuda, för det låter ju hur gott som helst. 

Jag har arbetat idag, men är nu ledig igen i fyra dagar och det gillas mycket.
På lunchen var vi några kolleger som åt lunch på en av byns pizzerior. 
Jag testade "Bombay" efter rekommendation av en kollega. 
Räkor, skinka, curry, jordnötter och ananas och den var riktigt god.
Det blir mackor med gott pålägg till en kopp te ikväll. 





Årets julte på Harrods.

Te i fina förpackningar med elefanter på. Han vet vad jag gillar, sonen.....!

Ikväll blir det "Charleys Tant" på TV med Jan Malmsjö och Claes Malmberg.
Det ska bli kul att se de herrarna i dessa roller.

Jag måste dock ännu en gång tipsa er om miniserien "Doctor Thorne".
Den är bra och man kan se alla tre avsnitten på SVT Play.

Njut av kvällen och kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar