söndag 29 januari 2017

Tågstationen från Harry Potterfilmerna och Aidensfield och fler fina vyer från Englands landsbygd.

Här kommer fortsättningen från min lilla Englandsresa.

Nu följer några bilder från när jag besökte den gamla tågstationen i Goathland.
Här har bl.a flera scener från Harry Potter spelats in. "Hogsmeade" station i de första Harry Potter filmerna är i själva verket Goathland station.  
Kul att vara där och dessutom är många scener från Aidensfield inspelade här.

Här åker vi över bron mot stationen.



Detta är ett vykort från turisttillströmning till tågstationen. 

Välkänd vy. 



Och sen bar det iväg vidare på vår färd.




Och längs vägen alla dessa betande får, precis som jag föreställde mig att det skulle vara i Yorkshire. 











Det var verkligen ett böljande landskap med höjder och dalar.



Ännu ett stopp i en liten söt by.




En del av min resväg.

Ett jättesött hus som jag absolut ville fotografera.

Den här bussen åkte jag med.


Fram på eftermiddagen var jag tillbaka i York och kunde tillbringa några timmar här innan det var dags att återvända till London.

Kram från en supernöjd resenär.


Ha en fortsatt skön söndag, kära läsare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar