torsdag 5 januari 2017

Underbart ljus idag!

Jag älskar verkligen ljuset dessa klara och fina vinterdagar. 
Vår veranda badar i ljus och det blir så fina foton. Det gäller att passa på och ta några extra då. Ni får stå ut med ytterligare några bilder på mina amaryllisar. 
Visst det är en julblomma 🎅, men man kan ju inte bara kasta ut dem när julen är över. Speciellt inte när de blommar så här fint.   

Denna rosa variant skulle enligt försäljaren vara kritvit,
men  visst är den fin i ljuvaste rosa också.   







Nu ska de röda ljusen brännas ned och ge plats för vita igen.

Ikväll ska vi äta en underbart god kycklinggryta, enligt Ernsts recept.
Jag lovar att ni både ska få bild och recept lite senare.
Mor och jag provsmakade grytan till lunch idag och den fick mer än godkänt.
Man kan nog säga att vi gav den 4,5 smakpoäng av 5.

Nu blir det ett avsnitt av "Foyles War" här efter att städning och annat nödvändigt är avklarat. Jag älskar verkligen brittiska kriminalare med sina speciella kommissarier, var och en med sina små personliga egenheter.

Johanna har nu kommit hem efter några dagar hos Oliver.
Vi har tänt ljus och myser med kaffe och lite överbliven fudge.👌

Kram på er alla så hörs vi lite senare!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar