söndag 1 januari 2017

Nyårsaftonsfirande 2016/2017!



Gott nytt år och God fortsättning, allra käraste ni!
Jag hoppas att året har börjat bra för er och att ni 
hade en fin avslutning på år 2016. 

Vi firade enligt tradition tillsammans med vänner sedan mååånga år tillbaka. 
Dan och Mie som vi firade hos igår har inte varit med från "the beginning" men två gånger har vi nu firat hemma hos dem. 
Det "gamla" gänget har firat tillsammans sedan 2001. 

Ja, tänk vad tiden och åren går.... 

Vi tillbringade kvällen i paret Anderssons prunkande orangeri 
med ljuvlig doft av clementin, citron, pomelo och kamelia.
Efter en inledning med skumpa så bjöds vi på en utsökt hummersoppa 
med passande vitt vin. 
Därefter blev det indelning i lag och frågesport med variation från 
sport till Trump via några maträtter i Norge tog vid. 

Det hela avslutades med lagens egna texter till en känd jullåt.  
Makens lag vann och mitt blev tvåa, så Rignells kände sig så nöjda. 
Min och Dannes andra-placering berodde dock inte på sången, det kan jag lova ✌ !

Så här fin var årets nyårsdukning.     


Var ska vi sitta???

Den goda hummersoppan. 

Kronhjortstek med rotfruktspure´och god sås. 

Anders och Maria gnuggar geniknölarna. 

Prunkande miljö med bl.a detta ståtliga kameliaträd. 
Visst är de söta, Anders och Danne.

Skumpa klockan tolv 🕛 och ett gnistrande fyrverkeriregn.
🍷🎆🎇🎋🎶


Ja, se dessa ungdomar....
Ett foto ur kanske inte den allra bästa vinkeln,
 men vi bjuder på den maken och jag! 💕 

Rolle mumsar i sig av Mies hemmagjorda praliner med
smak av fikon, lime och annat gott.

Tack Dan och Mie för en härlig kväll i ert fina orangeri!

Maken och jag har inlett det nya året på lugnaste och bästa sätt.
Med lite "hangovers"  och alldeles för lite nattsömn så blir det här en dag på sofflocket med nya böcker, film och en och annan "nap". När våra kära ungdomar har kommit hem så ska det hämtas pizzor och spelas spel.

Kram på er alla från @nneli!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar