lördag 14 januari 2017

Vernissage hos vän/kollega och nu några avsnitt av norska serien "Skam".


Ibland blir det snabba ryck. 
Jag bestämde mig snabbt för att besöka min vän och kollega och tillika duktiga konstnärinnan Majbritt Strålfors. Hon ställer nämligen ut sina fina alster på Dalby Bibliotek f.o.m idag och fram till den 3/2 och idag var det vernissage. När Majbritt och jag sågs där bland alla vackra tavlor så kändes det inte som 21 år sedan vi sågs senast utan mer som typ igår.... Det blev en del prat om gamla minnen och lite nytt, sen stängde biblioteket och vi kommer snart att fortsätta prata över en fika. 

När Majbritt och en annan vän och kollega, Lena gick sina första målarkurser på Österlen för ca 25 år sedan så brukade de komma till oss i Vitemölla och äta middag. 
Time flies.... 



Jodå, jag fick Majbritt att ställa upp på en bild också.


Så fina och någon var redan såld, denna första utställningsdag.

Titta gärna in på Dalbys vackra bibliotek om ni har vägarna förbi.

Nu ska jag titta på ännu ett avsnitt av den norska ungdomsserien "Skam".
Det är i studiesyfte i mitt jobb som skolkurator.😉😁 Det lät väl bra men i själva verket så är jag också fast, precis som alla andra som har börjat se denna serie. Den speglar så väl  ungdomars vardag. Nyttig att se för både unga  och för oss lite mer mogna (läs, övermogna) 👱, Noora är redan en av mina favoriter, en klok och stark tjej.

Ha en fortsatt fin lördag!
Kram från mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar