lördag 21 januari 2017

Härlig After Ski fest med kollegerna!

Vilken kul kväll som det glada festfixargänget på Nyvångskolan hade ordnat igår. 
Vi gick all in på temat "After Ski". En del svettades hela kvällen i sina skidbrallor och några hade t.o.m skidpjäxor  ... ☺ Några hade gjort det lite enklare för sig 😉.
Diverse tävlingsmoment blev det också, allt från "skidåkning", quiz till att para ihop alpstäder med rätt land. 

Här ser vi några i det duktiga festfixargänget, Carina, Anni, Charlotte och Eva-Kari. 
  



Två gånger Daniel också "gipsdoktorn" Fredrik i mitten.

Johan, Erica och Klas poserar snällt för fotografen. De är numera vana.😊

Indelning i grupper inför tävlingen pågår.


Johan i photoshopen, där alla After Ski deltagare blev fotograferade. 
Tummen upp för denna fest! 


Den här fina Fjällharen var rekvisita i en av deltävlingarna. 


Mitt härliga Lag 1 med Camilla, Petra, Jenny, Kaj och David,
 instrueras här av Henrik inför skidåkningen.  
Vilken svansföring, Jenny och Kaj! 

Camilla har fotograferat mig när jag ska klä mig i full skidmundering på kortast möjliga tid. Det var skidbyxor, jacka, handskar, strumpor, hjälm och glasögon som skulle på snabbt som tusan, allt medan ett skrikande lag hejade på. Puh!
Fick dock bra hjälp av David. 



Och nu är det Kajs tur. 

"Alptoppar" och granar.

Härlig stämning och vi fick god mat också förstås. Gulaschsoppa med tillbehör följt av kex, diverse ostar,choklad och sist men inte minst en
supergod äppelkaka 😋 med vaniljsås och kaffe.


Björn, en av de duktiga lekledarna tillsammans med Charlotte. Förlåt för denna bild söta Charlotte, men jag tycker att Björns min, "VAD gör hon" är obetalbart.
Jag tror att om jag känner dig rätt så bjuder du på denna.... 😆  

 

Daniel, Alexander och Maggan i "matkön".

Den superläckra musikanläggningen i form av en resväska. 



Henrik och Jörgen är så här glada på dansgolvet.

Kvällens kanske inte mest fotriktiga sko...., men glittrade fint, gjorde den.

Dansen fortsatte natten lång....

Emma och Emma på dansgolvet.

Och med denna bild tackar jag och alla de andra 50 festande gästerna för en fantastiskt rolig och välarrangerad kväll som innehöll allt som man kan förvänta sig av en riktigt bra "After Ski"!

Idag rullar allt på som vanligt en helt vanlig lördag i januari.

Jag hoppas att ni har det bra och njuter av ledighet!

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar