söndag 8 januari 2017

Ett nytt favoritrecept av Ernst.

Ernst, allas vår Ernst. Har ni läst hans senaste bok?

Jag blev lite förvånad och faktiskt även lite besviken när jag först började titta i den. 
Jag hade förväntat mig lite mera inredning och tips i allmänhet.

Det är dock nästan bara recept i boken, men ett av dem fångade mitt intresse lite extra. Det var hans dillkött gjord på kyckling. Så jäkla god! 

Jag gjorde en fyrdubbel sats och den är så god att bara värma 
och servera med nykokt potatis och en sallad.

Så här ser boken ut! 




Så här ser den ut i min tappning, sockerärterna har här ännu inte lagts i.
Jag tog även ganska mycket slätbladig persilja i och det var gott.

Jag gjorde som sagt en extra stor sats av denna rätt. Det är ju inget extra besvär när man ska hacka och fixa ändå och så himla gott att ha färdigt i kylen.

Lycka till om ni vill testa den.

Kram från mig. Nu kör vi en ny vintrig vecka här! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar