fredag 13 januari 2017

Murgrönor på plats, ny namnskylt och FREDAGSKVÄLL!

Så skönt med fredagskväll!
Här har vi mumsat i oss rostbiff med potatisgratäng och nu inväntar vi 
"På spåret" och tävlingsinstinkten vaknar hos familjen Rignell.  

Idag upplyste min mor mig om att dagen nu har förlängts med 34 minuter 
och det är ju hur bra som helst. Vi går sakta men säkert mot våren 😃, kära vänner.
Men ännu kan vi njuta av tända ljus, en och annan brasa och tänk så mycket extra "ledig" tid man har nu jämfört med på sommarhalvåret. 
Nu är det ju inte så mycket trädgårdsfix, solande och diverse utflykter som mer hör vår och sommar till. Det som är så konstigt är dock att man inte märker av denna "extra" tid, eller hur?  

    



Så här ser min nya fina namnskylt ut på arbetet.

Jag som tidigare har varit anställd av Lunds socialförvaltning sedan slutet av 80-talet  är nu sedan årsskiftet anställd av Barn-skolförvaltning Lund Öster, och min nya titel är skolkurator. Jag har ju haft i stort sett samma arbetsuppgifter de senaste sexton åren men lite skillnad är det allt.  Jag arbetar kvar på samma skolor, har samma arbetsrum och kolleger på skolorna. Ny chef och lite andra förändringar blir det dock. Allt känns bra men jag kommer att sakna mina "gamla" kolleger förstås. Vi ska dock försöka hitta fungerande samarbetsformer framöver. Det kommer också att kännas lite konstigt att inte tillhöra Kristallen längre. Jag får väl hälsa på där ibland när längtan blir för stor.  


Nej hörru ni, nu får ni ha en riktigt behaglig fredagskväll
så är jag tillbaka igen i morgon!

Kram från @nneli
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar