tisdag 30 januari 2018

Besök i Torna Hällestad och laxgratäng till middag.

Blåst och lite regn, ja det var dagens väderstatus. 

Nu har jag kommit hem från arbetet efter att ha varit i Torna Hällstad på eftermiddagen. Det är en av skolorna som ingår i mitt upptagningsområde. 
T.H är en så trevlig by med söta hus, kyrka och en fin bygata med populär lanthandel. 

Nu har vi precis ätit middag här och ikväll blev det laxgratäng på helgens rester. 
Den gör jag med skivad potatis, lax, dill och äggstanning. 
Skirat smör och pepparrot är gott till. 

Ikväll ska vi se på ännu ett avsnitt av Mandelmanns och 
det är verkligen ett feelgood program. 
Bonusfamiljen ska vi se på Svt Play för det missade vi igår.   

Men först en promenad i blåsten.

Nedan några bilder på en av mina fina buketter 
som jag fick av lördagens gäster. 
  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar