lördag 20 januari 2018

Härlig festkväll igår och bullbak idag.

Godmorgon alla!

Här har vi vaknat denna lördag till ett lätt snöfall.
Jag har precis satt igång med bakning av släta bullar som ska bli fastlagsbullar. 
Det finns dessutom önskemål om banankaka. Vi får väl se vad det blir.....

 Igår kväll hade jag en härlig kväll tillsammans med finfina kolleger på en av skolorna där jag arbetar. Vi avtackade vår kära skolsköterska Ingrid som nu ska förgylla tillvaron på en annan skola i Lund. Vi kommer att hålla kontakten, men hon blir så saknad av oss alla..........💚

När jag kom hem från festligheterna så var det så skönt att kasta sig i soffan och njuta av en av mina vackra födelsedagsbuketter.




Vi åt jättegod mat igår, tupp från Tockafarmen, krämig potatisgratäng,
gott bröd, ost, kall sås med pepparrot också denna färgglada och goda sallad.

Desserten bestod av en god salted caramel mousse med färska hallon och chokladcrisp. Låter det gott. Det VAR det!!!
Det blev ingen bild för den slank ned så snabbt! 😊😋

Efter maten blev det kul musikquiz, by Martin! 

Två av kvällens härliga festfixare, Martin och Tina!

Tusen tack för en ljuvlig kväll med finfint sällskap ( så många skratt vid vårt bord), jättegod mat och kul lek.

Nu har bullarna jäst klart och jag måste bege mig till köksregionerna.

Ha en fin lördag och kram på er!

@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar