måndag 1 januari 2018

Nyårsafton 2017!



God fortsättning på er alla mina trogna bloggläsare som bara blir fler och fler. 
Idag på förmiddagen hade 1000 unika personer tittat in på min blogg. Det är ju inte så mycket om man jämför med kända bloggare, men för mig är det fantastiskt. 
En helt vanlig dag brukar det bli ca 1500 läsare.

Detta glädjer förstås en bloggskrivare enormt mycket. Så ett varmt tack för att ni läser min blogg, skriver kommentarer och är flitiga med att gilla ( främst på Facebook). Det har blivit en kär vana att dagligen skriva några rader här och eftersom ni är många som uppskattar det, så kommer jag att fortsätta skriva förstås.  

Igår var det 2017 års sista dag och idag inleder vi 2018. 
Förr skickade jag varje år ett julbrev till släkt och vänner, numera blir det en kortare sammanfattning av året här istället. Dock inte idag. Jag ska nu istället berätta lite om vårt nyårsfirande igår.      

Nyårsafton tillbringade vi tillsammans med goda vänner sedan måååånga år tillbaka. 

Vi har firat nyår och annat tillsammans i snart 20 år nu. Denna gång var vi hos Monica och Roland, där kvällen inleddes med skumpa och goda tilltugg.  
   


   

Monicas fina nyårsdukning, anno 2017.


Danne och Mårten i ett givande samtal.


Förrätten som vi serverades var en utsökt svampsoppa
med creme fraiche och örtolja. 

Mellan förrätt och varmrätt beundrade vi Monicas helt fantastiska
myrtnar och svarade på en massa frågor i Rolles quiz. 


Detta mina vänner, var så gott.

En perfekt tillagad hälleflundra på en bädd av spetskål serverad med
med en len potatispure´och champagnesås. 

Desserten var en jordgubbsglass med mascarponesås.

Förutom att äta dessa utsökta rätter så hann vi även med ett quiz, en kul charadlek, trevligt umgänge, att fira in 12-slaget med skumpa och 🎆🎇🎉
samt kaffe med dumlekakor.

Kvällen avslutades med en stilla promenad hem i regnet.

God fortsättning på er alla och en varm kram från mig! 
Idag har vi blivit bjudna en på god lunch hos vänner, men mer om detta i morgon!
Nu är det dags att dricka upp kaffet och gå till sängs.
I morgon är det dags att arbeta. 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar