lördag 13 januari 2018

Trevlig visit idag och nu lördagsmys.


Idag har Mårten hälsat på hos sina föräldrar och jag har varit hos mina.
Min far var inte hemma utan han och hans ständige följeslagare Fritz ( en tysk jaktterrier) var iväg på jakt hela dagen. 
Mor och jag hade en mysig dag med god mat, inköp av bl.a krukväxter, biblioteksbesök, nybakade kardemummabullar, långpromenad och mycket snack. 

Nu är vi hemma igen och snart tar vi plats i soffan 
för att titta på film och äta lördagsgodis.  


Ovanför vårt piano hänger en tavla föreställande en "lurvig" bok. Jag såg den hemma hos en kollega för några år sedan. När jag hittade den på en auktion så slog jag till. Antingen så gillar man den eller så tycker man att den är läskig.....
Man reagerar på den i alla fall.    

En av mina 26 rumsgranar som jag har samlat på i många år.
Nej, nu har jag faktiskt 27, för jag köpte en till idag.😊😁


De roliga figurerna på pianot är gjorda av keramikern Åke Holm från Höganäs.

Nu börjar filmen men vi hörs igen i morgon förstås.

Kram och godkväll!
@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar