tisdag 16 januari 2018

Snö, Mandelmanns och nu läggdags.


När man vaknade i morse var det ett fint, vitt snötäcke 
men nu har det mesta försvunnit igen häri Skåne i alla fall.  
Det är bra för alla som måste köra bil att snön är borta, 
men barnen tycker ju att det är kul med snö och att bygga snögubbar.
Det blir ju dessutom väldigt ljust och fint.   

Idag har jag arbetat på två skolor idag och deltagit på möten, 
träffat elever och skrivit en del protokoll och annat. I morgon ska jag till Lund och träffa kolleger på kuratorsmöte. Det är alla grundskolekuratorer i Lunds kommun som ses regelbundet. Vi utbyter erfarenheter, informerar varandra och brukar också ha någon "gäst" som besöker oss. 
Denna gång ska vi vara på Kristallen och förhoppningsvis träffar man på någon av sina "gamla" kolleger där också. Ser fram emot detta! 


Nu har Johanna och jag sett ännu ett avsnitt av "Mandelmanns gård". Man kan ju inte annat än att älska detta genuina och fina program.Så glada, ödmjuka och så söta tillsammans de är, Gustav och hans Marie. Visst det kan bli lite för mycket av det goda ibland men vi gillar dem, deras gård och fina djur.  

Nu blir det en sväng med vattenkannan och sen är det läggdags.

Nedan, min sköna gröna vrå!  




Min speciella och fina jordglobskula i silver och grönt.
Den får vara framme ett tag till då den ju faktiskt inte är speciellt julig.

Sov gott alla!

Kram från mig, @nneli!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar