tisdag 9 januari 2018

Boktips, TV-tips och halka!

Idag var det så jädrans halt. Det märkte jag dock inte förrän jag hoppade av cykeln efter en snabb cykeltur till jobbet. När jag stod och låste min cykel föll en elev precis bredvid med sin cykel. DÅ förstod jag hur halt det var. 
Ps. Eleven slog sig inte som tur var......

Nåväl, det blev en fin och solig januaridag.

Nu hemma igen och ska ta tag i projektet, "kasta ut julgranen".
Den barrar en hel del och när solen skiner på dammiga julkulor, då är det dags.

Här en bild på min lilla "Asparagus Plumosos", 
eller fjädersparris som är det svenska namnet på denna skira gröna växt.
  
    

Ett litet boktips bjuder jag också på i form av "Ett fall för Paddy",
skriven av Ulf Nilsson. Det är en barn-ungdomsbok men kan med fördel läsas även av oss vuxna. Den har dessutom filmatiserats och visas just nu på bio.
Den är spännande och humoristisk,klok och med fina illustrationer.

Ett lite annorlunda boktips, men den är bra! 


Ikväll blir det första avsnittet av "Mandelmanns gård" följt av en brittisk thrillerserie. Detta går ju inte att missa. Så efter dessa små tips önskar jag er en fortsatt fin kväll!

Kram från mig, @nneli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar