tisdag 21 oktober 2014

Bullar, goda marmelader och höstljus.

Idag, tisdag har det varit både sol och regn. 
Det är många vackra färgskiftningar i naturen just nu i alla fall. 

Även mina bullar går i hösttoner och med solrosfrön som extra smakhöjare. 
Om ni inte har smakat marmeladen "Williamspäron med ingefära" så måste ni göra detta. 

Så jädrans god till bullar och en stark och vällagrad ost.    

Den här är också väldigt god. Mor köpte den till mig på Katrinetorp.
Mycket god kombo, måste jag säga.... 

Har ni liksom jag laddat upp med nya ljus nu inför den kommande "tända ljus" årstiden.
Höstbetonade i både färg och doft är dessa. 
Jag hittade ett kvarglömt doftljus från Åhlens i mitt lilla förråd. 
Underbar doft av äpple och passionsfrukt. 

Nu har vi ätit ärtsoppa med fläsk ( två i familjen som gillar detta) och bruna bönor med fläsk ( en i familjen som gillar detta, men inte ärtsoppa.)
Stackars lilla katten ikväll.....Hehe

Kram på er :)
    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar