söndag 19 oktober 2014

LEVA OCH BO, lite hemmafix och en skojig växt.


Just nu prenumererar jag på den här lilla tidskriften, LEVA OCH BO. Den säljes ju i vanliga fall som bilaga till någon av kvällstidningarna.  Den är riktigt trevlig med olika inredningsreportage och tips om inredning, matrecept m.m. 
Om man prenumererar kostar den 10:-per nummer och den ges ut 1 gång/vecka. Det senaste numret var extra tjockt och innehållsrikt. Bara ett litet tips....



Jag hoppas att er söndag har börjat bra. 
Jag har tagit mig en skön sovmorgon, alltmedan maken var och "tittade till" tennisbanorna inför vintern. Det ösregnar här idag, så det får bli inomhussysslor resten av dagen. 

Det blev nybakade scones till frukost med bl.a päron-ingefärsmarmelad.  Riktigt gott. 
Nu har jag ändrat om lite härhemma, bara lite småändringar. 
Blir det bra så ska jag visa er ikväll. 
Johanna har övernattat i Lund och kommer snart hem. Maken sitter och jobbar och katten sover. 

Jag ska fortsätta med mitt hemmafix. Lite jobbigt är det förstås att Mårten är hemma när jag ändrar om. Han muttrar med jämna mellanrum om att jag inte får spika eller borra i väggarna och andra hemskheter som han kan komma på att jag ska göra. Stackaren....

Ska nog vänta med vissa projekt till på torsdag. Hehehe.  


Titta lite närmre på den här växtens blad. Där växer det små "bebisblad". Så sött.
 Det är min kollega Anne-Karin som har köpt denna till arbetsplatsen.
Just nu experimenterar vi med att försöka föröka denna skojiga växt.

Oj,oj vad mycket text det blev för er stackare att läsa.
Ni behöver inte läsa allt.
Kram/@nneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar