tisdag 7 oktober 2014

Gammalt blir som nytt!

Tisdag och regnet öser ned. Är hösten här på riktigt nu, kanske??
Ikväll får det bli tända ljus, bok, filt och en kopp äppelte. 




Ljusstaken med en glasskål på bordet här köpte jag för många år sedan. Nu har jag dammat av den och satt en blomma och nya ljus i den och plötsligt känns den som ny.

Roligt minne när jag köpte denna på "Geromar" i Höör. Mårten och jag hade varit på "Qvesarum" och jag frågade snällt om vi kunde ta en snabbtitt på "Geromar" också. Det gick han med på, käre maken.
Mårten satte sig i bilen efter det som han kallar snabbtitt.
Efter fem minuter kommer jag ut med denna pryl och Mårtens förvånade min var obetalbar.
Jag hade spanat in denna ganska länge och nu var det läge att slå till. Mårten trodde att det var ett spontanköp. Jag fick sitta med den i knät på vägen hem.
Den är även fin att ha på julbordet fylld med snittamaryllisar. Bra köp, va Mårten??   Hehe...

Ha nu en finfin kväll så hörs vi snart!
Kram @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar