söndag 19 oktober 2014

Tända ljus, sirlig växt och ny serie.




Vilket höstrusk det har varit idag! 

Regnmätarna har svämmat över
 och alla utomhuskrukor har fyllts med vatten igen. 
Skönt att ha tak över huvudet och kunna gå härinne och fixa och dona.  

Maken är nu ikväll iväg på tennistränaruppdrag 
och då ska jag passa på och byta plats på några tavlor och lite annat.  Hehe..


Jag har ändrat om lite redan idag bl.a så har den här lampetten hamnat här tillsammans med den gamla silverkransen från Sv.Tenn.
En gammal terrin med min favorithöstblomma fick också plats.

Lampetten är inköpt på "3 Magasin" i Ystad för ganska många år sedan.
Vacker i sin enkelhet, tycker jag.


Jag måste bara visa den här sirliga krukväxten med små gröna blad på grå grenar.
Detta  stora och fina exemplar köpte jag på Sofiero tidigare i höst.
En del tycker att växten ser vissen ut men, "I love it"!  

En sån här dag kan man ju inte tända för många ljus, eller hur?

Efter tavelfixet här ska jag titta på första delen av den nya serien
"En liten fransk stad " som sändes igår.
Jag tror att den är precis i min smak. Jag återkommer med vad jag tyckte.

Ha en skön kväll och hoppas att starten på den nya veckan också blir till belåtenhet.

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar