lördag 18 oktober 2014

Härlig kväll med vänner.

Gomorron!
Liiiite tidigt att vakna före klockan åtta en lördagsmorgon när man lagt sig 
fem timmar tidigare. Nåväl, en "powernap" får det bli lite senare. 

Igårkväll var det som sagt soupertrevlig dammiddag hos min"gamla" vän Lisa. 
Hon fick en cellofanpåse av mig innehållande lite godsaker till lördagsfrukosten. 
Mina hembakade rågbullar, apelsin.-mango och morotsmarmelad från Olof Viktors och ett fruktigt te.  





Lisa hade tänt massor med ljus när vi kom. Hon hade dock missat att tända denna vackra lampett( min favorit) men det fixade vi gäster. Haha... 

Vinet till förrättstilltuggen är serverat.

Likadant bord som vårt hemma och likadan kruka.  

Vårt glada gäng. Annelie, Lisa, Kylle och Ewa. Dock saknas en kär Eva, som tyvärr var tvungen att jobba denna kväll.  

Lisa hade dukat vackert med Matteusporslin och små söta pelargonblommor.





Vi blev bjudna på mustig Lasagne med färgglad sallad, vitlöksbröd och gott vin.

Mmmm, den goda och fräscha desserten bestod av marinerad mangosallad, passionsfrukt, sorbet och glass. Känner fortfarande de goda smakerna. 

Lisa hade bakat goda biskvier med citron och lakrits till kaffet. Så jäkla goda. 





Martin var snäll och tog ett foto på de fem damerna. 

Ett av Lisas vackra stilleben. Eller är det kanske Pelles.....???

Tusen tack för en härlig kväll, Lisa. Jättegod mat, dryck, dessert och kakor i vacker miljö.
Fem glada damer med massor att prata om och mååånga skratt gjorde kvällen fulländad.
(Ja, jag bidrog som vanligt med en hel del tokigheter från min vardag.) Hehe

Riktigt goda vänner kan man aldrig få för många av. Eller hur???  
Nej, nu tror jag att jag ska sova vidare en stund till ändå.

Vi hörs lite senare.  KRAM
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar