lördag 11 oktober 2014

Lite shopping i Köpenhamn med bl.a jakt på en miniatyrstol.


Vår härliga dag fortsatte med lite shopping och sightseeing.
Det "runde tårn" i höstsolen. 

Ett besök på Illums Bolighus hör förstås till. 

Denna dag var temat miniatystolar. Hehe......

En ny affär " Notre Dame" introducerades av Linda. Helt ny för mig och en trevlig upplevelse.
Tack även till Boel som också hade tips om nya och trevliga ställen.

Massor med folk i storstaden denna kulturkväll/natt. 

Två tålmodiga och finfina kolleger. Här sitter de utanför Dansk Design och väntar när jag har varit inne och äntligen hittat "min" miniatyrstol. Nu var det tågfärden hem som väntade. 

Hemma igen efter en lång, innehållsrik och supertrevlig dag. Blommorna sattes i vatten och precis som vanligt så kommer katten och ska inspektera dem direkt. 

En jättebukett med vackra vita klockor för en femtiolapp.



Det var den här lilla Ägget-miniatyren som jag ville ha tag på till min lilla samling denna dag.
Ja, jisses vad man kan hålla på och så många skratt det blev kring denna "jakt".
 Men skam den som ger sig, i "sista" affären stod den och väntade.

Ha en bra lördag så hörs vi igen...
Kram @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar