onsdag 1 oktober 2014

Mannagrynspudding, nostalgi och lite annat.

Hallojsan alla ni! Hoppas att ni har haft en bra start på veckan. Det är redan onsdag idag och höstrusk har vi här i söder idag.
Det fick bli långbyxor och en långkofta för mig som annars är känd  " som den tokstollen som går utan strumpor och i kjol minst till mitten av oktober.

Den här fina burken fylld med äppelte köpte jag i Havängsbutiken i Kivik i söndags. (på tal om något helt annat) 

Detta kan vara det sötaste visitkortet jag har sett. Jag frågade den trevliga spettkaksbagerskan om hon hade ett visitkort så att jag kunde åka till hennes bageri.Då tog hon fram den här lilla söta spettkakan med namn, telefonummer och adress i botten och sa att detta är mina visitkort.

Till jul säljer hon nämligen söta små spettkakor med pepparkakssmak att hänga i julgranen. Då tänkte jag åka dit.
Jag återkommer med adressuppgifter.

Dettaär en av mina favoritefterrätter, nämligen mannagrynspudding med hemlagad saftsås. Finns det någon annan som brukade äta detta som barn. Ren nostalgi för mig. Min mor serverade detta när vi var barn och ibland överraskar hon oss med denna dessert än idag. 

På tal om nostalgi, känner ni igen denna?
 Så här såg mjölkkartongerna ut när jag var liten.
Så kul att se dessa i mjölkhyllan igen.

Maken är i Stockholm idag/kväll och vi som är hemma  ser fram emot en kväll med Bonde söker fru och kaffe med toscabullar.

Kram/ @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar