måndag 12 juni 2017

Aklejor, de sista för i år, födelsedag och snart studentuppvaktning!

Ny vecka och nya möjligheter.....

Jag gillar verkligen mina underbara aklejor som frösår sig så fint i rabatterna. 
Kan man annat än älska dem? Mina är i olika nyanser av lila med inslag av rosa och vinrött. För något år sedan hade jag en som var nästan svart, men den har inte synts till detta år. Dock sjunger de alla på sista versen nu. Jag plockade in ett gäng i helgen och placerade i små glasvaser, men de har tyvärr redan vissnat.
Så här såg de ut när de fortfarande var fina. 

Hoppas att ni alla har fått en bra start på veckan! 
Vi har flera studentuppvaktningar under veckan och den första är ikväll. 
Efter jobbet ska jag hem och svida om, samla ihop familjen och presenten för att sedan traska iväg för att uppvakta en fin tjej vid namn, Johanna.

Vår egen Johanna här hemma fyller ju år idag och vi firade henne igår med middag och tårta. I morse fick hon självklart sina presenter och frukost på sängen följt av både vacker ( Hm...) sång och hurrarop från Mårten och mig.  

Vi hörs senare hörru ni! 

Kram på er från mig, @nneli!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar