tisdag 20 juni 2017

Trädgårdsvandring i grannbyn igår. Häng med....!


Igår kväll var jag på trädgårdsvandring med mitt lilla trädgårdsgäng 
från grannbyarna. En väldigt fin kväll med sol, värme, entusiastiska och kunniga trädgårdsvänner, god fika, växttips och annat kul! 
Vi hann med fyra trädgårdar innan det var dags 
för kaffe och hallonkaka hos Maria. 

Först ut var denna lilla täppa med svarta krukor fyllda med bl.a 
myrten, hortensia, plättar i luften, kar med vattenväxter och Buddhafigurer. 
Hostor av olika slag, vackra träd och mysiga gångar präglade denna lilla idyll.
       








Dags för Annas trädgård med vattenspegel, myrten, växthus och fina uteplatser.
Här träffade jag en kär bekant också, Michaela som bor granne med Anna.
Hon syns i spegeln men på bilden nedan ser man henne bättre. 







Hemma hos Ulrika såg vi för andra gången en uppstammad
och formklippt salix. Det måste vi ju testa!  


Även benveden var formklippt!
Kolla in den fina utsikten, förresten!

I nästa inlägg får ni hänga med hem till Maria för
gårdagskvällens sista trädgårdsbesök.

Vi har precis ätit middag här och nu ska jag förbereda
lite inför morgondagens bokträff hemma hos mig!

Kram och ha en fin kväll!😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar