torsdag 8 juni 2017

De senaste växtinköpen.

Jag köpte en hel del växter på Malmö Garden Show bl.a riktigt fina exemplar av ananassalvia, svartvinbärssalvia och chokladmynta. Det blev även sommarblommor som hänglobelia ( stooora) i ljusblått och vitt. En Citruspelargon och en Coca Cola pelargon följde också med hem samt en eucaluptus. Det har jag länge tänkt köpa men jag tycker att de har varit för dyra. 

Den här var dock till ett helt okej pris och jag slog till. 😊🌿🌿.

Man kunde även köpa snittblommor i år och det blev dessa underbara ljusrosa liljor.  



Lövkojorna från Johannas examensdag börjar nu vissna
men såg ut så här när de var nya.


Ha en skön kväll och ta hand om er och varandra!

Just nu sover både dottern och katten 😽 " middag" och maken är i Göteborg.
Nu ska jag slänga mig i soffan med en kopp kaffe och njuta av ett nystädat hem
och min senaste ommöblering här hemma. Jag lovar att jag ska visa er sen. Jag har möblerat om flera gånger den senaste veckan. Klok, nej inte riktigt... 😉😉

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar