söndag 11 juni 2017

Avtackning och fina presenter!

Godmorgon och välkommen söndag! 

Jag måste bara visa hur fint uppvaktad jag blev i fredags.

Jag slutade ju min anställning på socialförvaltningen tidigare i år för att istället bli anställd av skolförvaltningen. Jag arbetade även tidigare med liknande arbetsuppgifter men då var min titel "socionom i skola" och jag hade förutom skolkuratorsuppgifter, även kommunövergripande arbetsuppgifter.

Vid en omorganisation vid årsskiftet så anställdes jag istället som skolkurator, fortfarande i samma kommun och på samma skolor. 
Detta känns positivt och mycket bra. 

Det måste dock erkännas att jag stundtals saknar mina gamla kolleger inom socialförvaltningen, där jag var anställd i väldigt många år. 
Jag säger inte hur många år för då tänker ni, HUR gammal är hon egentligen??😉😉  

Jag började dock arbeta väldigt tidigt, 
eftersom jag var klar socionom redan när jag var 22  år. 

Nåväl, i fredags var jag inbjuden för avtackning av min f.d chef och det var så trevligt att träffa "gamla" kära kolleger och två av mina närmsta chefer. 
Vi hade tårtkalas och jag fick en fin present, en blå Alvar Aaltovas och en underbar bukett i vitt. Min f.d chef Kerstin vet efter 16 år vad jag gillar. 😊🌹🌹🌹🌹  

Av mina kolleger fick jag också en vas med blommor och ett sött kort.

Efter en trevlig stund var det dags att lämna Kristallen och bege sig hemåt, 
med en känsla av nostalgi.
  
Eftersom jag redan har en sådan här vas sedan tidigare, så fick jag lov att byta den till något annat. Kerstin sa att ja, jag visste att du gillade den här vasen och fick ta risken att du redan hade en sådan.

Jag ska visa er sen vad jag bytte till för något vackert. 

Den goda somriga gräddtårtan med jordgubbar, smakade toppen.



Nu ska jag återgå till bullbaket i köket.

Ha en fin dag alla ni!!

Kram @nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar