torsdag 29 juni 2017

En kväll med besök vid lavendelfälten, besök hos min väninna och kvällen avslutades på Marsvinsholmslott för lite kultur.

Igår var maken och jag iväg på en kväll med flera trevliga stopp. Vi körde mot Marsvinsholm, men på vägen dit stannade vi först vid de vackra lavendelfälten i Toscana, (förlåt Köpingebro) för att sedan köra vidare mot Nybrostrand. 
Där det blev ett trevligt besök hos min väninna och 
även en titt i Camilla och Anders nyinköpta sommarstuga, ett stenkast från havet. 

Lavendeln hade inte riktigt slagit ut men var på god väg. Lite sol och värme så....
  

Här fanns även långa rader med dessa vackra Allium.
De var planterade dels för att stoppa sorkar,
 men även för att de är vackra förstås.

Till den här fina stranden har familjen Göland numera väldigt nära ......


Min väninna Monas vackra "Blåregn" blommade fortfarande.

Ja, vi hann med mycket innan vi kom fram till kvällens slutmål.
Det är som maken säger att vi kan aldrig köra direkt till ett ställe utan
jag har ofta en massa delmål på vägen.... 😉😊😉

Ett av tornen på det vackra Marsvinsholms slott.

Det var en fin om än lite kylslagen kväll!

Några i den glada och duktiga ensemblen i uppsättningen av Pastor Qvist.  

Orange is the new black.

Söt liten tjej som både kunde sjunga och agera.


Efter halva föreställningen var det paus för fika. Maken och jag drack kaffe med supergoda chokladbollar i denna fina miljö. Efter en stund gjorde två av makens kolleger oss sällskap.  



Den nöjda men lite blåfrusna publiken denna blåsiga sommarkväll.

Vi tog några foton på det vackra slottet, innan det var dags att styra hemåt. 


Vi hoppade in i en av makens ögonstenar. Vilka de andra är.... Ja, säg det?? 😉😊 

Slottet i skymningsljus.

Idag har vi tittat på det skummande havet, spelat kort,
ätit chokladrulltårta och sovit middag.
Ja, två av oss har även promenerat på "Stens Huvud".

Kram och ha det toppen från @nneli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar