fredag 30 juni 2017

Kryddbuketter och piongardin!

Hur har ni det alla kära bloggläsare? Regnar det hos er eller skiner solen?

Här är det ett lätt regn som faller just nu. Man kan ju hoppas att SMHI och DMI har fel så att det inte kommer att regna hela helgen. Så synd om alla som fortfarande arbetar och har sett fram emot en solig helg! Vi håller tummarna......

Jag gör varje år små kryddbuketter när jag kommer till stugan för säsongen. 
Dessa hänger jag i ett av fönsterna istället för gardin.
Det doftar gott och ser fint ut, i alla fall i några veckor.
I år blev det buketter av bl.a salvia, timjan,rosmarin, myskmadra
och curryört. Jag ska dock visa er hur man kan göra om man har många pioner i sin trädgård. Då går man ett steg längre i att göra sin egen blomstergardin. 
Titta nedan hur Gunnilla ( jo hennes namn stavas så) har gjort. Så vackert! 
   

Så fint och jag vet att Gunnilla har gjort likadant detta år.

Nu ska jag gå och baka något gott till fikat idag men först blir det scones.

Ha en fin dag hörru ni!

Kram från mig @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar