torsdag 15 juni 2017

Favoriter i köksfönstret!

Oj,oj,oj vad mitt Myrtenklot blommar i köksfönstret just nu! 
Den är helt översållad med vita blommor. Jag har samlat en del favoriter i detta fönster och det är förutom Myrten, en liten söt oliv, (även den på stam), en väldoftande citruspelargon och en pelargon med doft av coca cola. 
Och ja, den doftar verkligen av den goda drycken.
Nu har jag precis varit ute på min morgonrunda i trädgården med en kopp kaffe i handen. Kollat om någon kruka behöver vattnas men mest bara njutit av allt det vackra och skira nu i början av sommaren. Min ständige följeslagare, Musse har självklart varit med. Där jag går, där går Musse. 
Ibland tror hon nog att hon är en hund.  😺 =🐩






Nu blir det städning och sen kanske en liten stund i solstolen,
om solen håller sig kvar under dagen. Ikväll bär det av till Boklunden för
fest med årets avslutningsklasser på skolan där jag arbetar.

Det är alltid kul att vara med där tillsammans med elever som man har följt under många år. Det blir som vanligt mingel, alkoholfritt bubbel,
middag, tal ,lekar och dans.  

Ha en fin torsdag och kram till er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar