onsdag 6 december 2017

Bio, middag på stan, vacker gran på Stortorget och avslutningsvis mys hemma.

Igår kväll var vi tre generationer som var ute och roade oss. 
Jag, Johanna och min mor började med en god middag på Saluhallen innan vi gick över vägen till "Filmstaden" där vi såg "Solsidan". Maken anslöt också dit. Många skratt senare, ja den var verkligen riktigt bra så promenerade vi till Stortorget och tittade på den ståtliga och vackert klädda julgranen där. 

Temat för granen i år är den kommande karnevalen 2018 då musikinstrument och studentmassor samsades om platsen i den ståtliga (nära 14 meter) höga granen. 

Här nedan sitter Johanna och mor och väntar på kvällsfika efter bion. 
Här fortsatte kvällens glada skratt, precis som vanligt när vi ses.


På Saluhallen strosade vi runt samt åt gott.

Där fanns det även en vacker juldukning som
"House of Palladium" stod för. 


Dagens tips till er blir att gå och se "Solsidan".
Har ni inte sett den och gillade Tv-serien med samma namn,
 så kommer ni garanterat att uppskatta denna film. Ove är obetalbar som vanligt.


Så här julfint är det på Stortorget nu i december. 

Den ståtliga granen med pukor och trumpeter. 


Fjorton meter gran.....

Också ett litet sött pepparkakshus i bästa Kajsa Kavat stil.

Nu sitter Johanna och jag redo här för att titta på veckans avsnitt om de
romantiska (nåja, mer eller mindre kanske) böndernas framfart bland kärlekstörstande tjejer.

Ha en fortsatt fin kväll alla ni, så ses och hörs vi igen imorgon!

Då beger jag mig iväg på en liten sväng till Göteborg för lite julstämning,
 inspiration  och shopping.

Kram från mig @nneli



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar