lördag 16 december 2017

Liseberg by night!

Och självklart så var jag en sväng på Liseberg också i dessa juletider.

Där var det fint och pyntat som vanligt. 
Massor med ljusslingor, snögubbar, små söta julbodar med 
försäljning av både ätbart och annat fint.
Regnet höll sig borta och det var jag tacksam över. 

Jag hade tänkt äta middag på Liseberg men tiden rusade iväg och jag insåg att det skulle jag inte hinna. Det blev två burgare från Max som jag åt på vägen till spårvagnen som skulle ta mig till centralstationen. Med kassar och burgare och i flygande fläng kom jag på rätt färdmedel och var i god tid framme vid mitt tåg som avgick punktligt klockan 18.40. 
Nåväl, på Liseberg gick jag i lugn och ro och tittade på allt vackert 
innan jag tittade på klockan, hahahaha......
  










Österlen var också representerat, minsann.





Så juligt och fint överallt!




Också var jag tillbaka på Kungsportsplatsen och där stod åter detta lilla tappra och glada gäng och sjöng så fint!  



Kungsgatan igen.

Och Clarion Hotel inslaget i ett fint paket får avsluta min
Göteborgsresa för denna gång.

Nu ska granen tas in och det kommer nog en bild på den lite senare.

Ha en solig och fin lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar