måndag 11 december 2017

Julmarknad på Katrinetorp och julbord på Ikea.

I fredags, sen eftermiddag var jag och min mor en sväng i Malmö. Vi var först på IKEA och åt ett jättegott julbord. Där fanns det bl.a goda sillar, ägg med skaldjurssallad, laxmousse, äppel-sellerisallad, goda röror, brunkål, rödkål, skinka, köttbullar, prinskorv, Jansson, rotfruktsgratäng, griljerade kycklingvingar, sillatårta, romtårta. 

Ja, det var verkligen supergott och prisvärt, 149:-. Och till kaffet blev det en liten portion med risgröt och saftsås samt en mandelmussla med jordgubbssylt och grädde.
Sen var vi redo för en timmes shopping. 
Jag köpte bl.a ett kritvitt linnetyg avsett för en duk till matsalsbordet. 

Nöjda med vårt besök i det blå-gula varuhuset styrde vi mot den underbara herrgården "Katrinetorp" där vi roade oss på årets julmarknad.

Vi blev väl mottagna av vänlig personal och de här fina buxbomskransarna.  



Det är alltid lika roligt att komma till denna härliga gård!
Så vacker och så stämningsfullt speciellt nu i juletid.

Och som vanligt fanns det vackra antikviteter i en av byggnaderna.


Så här kan man dekorera sin byrå om man har mossa och en massa jultulpaner.


Den vackra granen med massor av pynt som vanligt. 

Denna vackra matsal med sina kristallkronor
och underbara vägg och takmålningar är faktiskt i en klass för sig.

Fler gamla saker i ännu en byggnad.


Vi var som vanligt mycket nöjda med vårt besök här,
mitt fina sällskap och jag.

Nu är det måndag och här sitter vi och tittar på Svenska Hjältargalan. 


Kram på er alla! 

@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar