lördag 23 december 2017

Traditionellt julmys med goda vänner!



Hej på er alla denna lillejulafton, dan före dopparedan 
och allt vad den kallas. I vilket fall som helst så är det JULAFTON i morgon.
Hur snabbt har december gått??

Nu är det mesta klart här hemma. Saffransbullar med vit choklad och mandelmassa, chokladbiskvier och matbröd är fixat precis som Jansson, köttbullarna och omeletten.
Ikväll ska skinkan griljeras och jag ska duka och se över julklappshögen ännu en gång.

Igår träffade vi kära vännerna Ann och Håkan tillsammans med våra barn. 
Denna tradition är så trevlig och det är många år som vi nu har träffats dagarna före jul för att äta gott, umgås, spela julklappsspel och ha frågesport. 
Vi är vartannat år hos oss och vartannat år hos Ann och Håkan. Så kul! 

Vi inledde med skumpa och goda tilltugg.
       
Oliver, Johanna och Jakob.

Skumpa, trevligt umgänge, hela julen och ledighet framför sig...
Vad kan man mer begära? 
Juldukning.

Dags för julklappsspelet och alla är lite extra uppspelta förstås.

Malin, Ann och lilla Greta.

Håkan öppnar paket.


Julfint...... 


Våra söner kopplar av efter mat och lekar.

Tusen tack kära vänner för en jättetrevlig kväll!!!

Nu ska jag efter att ha fixat hela förmiddagen
sätta mig en stund och läsa juliga inredningsmagasin.

Jag har en hel hög som jag inte har hunnit läsa ännu.

Snart ska Johanna iväg på nytt julkalas och Jakob
är på väg hit för att fira jul och bo här några dagar. Det gillar vi!!!


Ha en fin dag alla och kram på er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar