söndag 24 december 2017

Uppesittarkväll, stort paket och nu är det Julafton!!!

Uppesittarkvällen har övergått till JULAFTON 
och jag vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul!

På uppesittarkvällen åt vi gott, tittade på film och hade det bra. Det vill säga när vi hade kommit fram till vad vi skulle se på TV. Några ville se Bingolotto och några ville se Die Hard. Till sist såg vi en film om Santa Claus och alla blev nöjda till sist. Hehehe...... 

Vi kommer att fira här hemma hos oss tillsammans med min bror, svägerska och barnens kusiner. Även mina föräldrar samt min brors svärmor ( från USA) kommer till oss i eftermiddag. Vi inleder firandet med kakbuffe´, kaffe, cognac och Kalle Anka. 

Därefter fortsätter vi med julklappsspelet, där vi har extra många paket. Min mor tar alltid med sig många extra och fint inslagna paket som alla vill ha!!! Därefter cyklar maken iväg och och är tomte hos sina kusinbarn. Då dukar jag fram kvällens julbord. 

Sen blir det Karl-Bertil Jonsson för en del och lite vila på maten för några. Därefter kommer TOMTEN hem till oss och delar ut alla paketen under granen. Årets tomte blir en glad överraskning för alla, tror jag.... Hehehe eller Hå,hå,hå menar jag förstås. 

Resten av kvällen äter vi gröt och julgodis, umgås, "leker" med våra julklappar och avslutningsvis så tittar vi på "Ett päron till farsa firar jul". 

        


Det börjar fyllas på med paket under granen och några till lär det bli....

Här ska jag sitta på juldagen, läsa, dricka kaffe
och njuta av värmen från brasan.



Jag traskade förresten iväg för att hämta ut ett paket idag och döm om min förvåning när paketet var så här stort. Jag hade missat lite kring vilket mått det var på min nya stjärna. 😊😃 Maken fick komma och transportera hem paketet.

Ha nu en underbar julafton så hörs vi snart igen!

Kram från mig, @nneli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar