fredag 15 december 2017

Kändismöte i Göteborg!

Javisst var det Ebba von Sydow som jag träffade i Göteborg. Ni var flera som gissade helt rätt. Vad var det jag skrev som ledtråd, jo en mycket sympatisk, vacker trebarnsmamma med adligt efternamn, som ofta förknippas med säker stil och som lite då och då ses tillsammans med kungafamiljen.
Säker stil heter även hennes senaste bok som hon har gett ut tillsammans med en annan stilsäker dam vid namn,  Emilia de Poret. Just dessa sköna damer var på Adlibris i Göteborg och signerade sina böcker denna torsdag som jag råkade komma förbi. 
Jag gick in där för att köpa en julklapp till Johanna och vad kan passa bättre än en bok om mode och livsstil till vår egen 24-åring.
 Dessutom signerad av det trevliga författarparet.

Ebba blev direkt förtjust i min papa- (mama) razzikamera, modell större. På det sättet kom vi in på att jag också bloggar. Direkt sa Ebba att "jag länkar till dig på min blogg". 
Så himla kul och generöst!
   
Emilia och Ebba, så vackra och kloka tjejer.



En bild till......



Signerat och klart till Johanna! 

Göteborgs vackra Domkyrka!  

På väg till Liseberg så hittade jag denna supermysiga butik i precis min stil.
Den heter "Grandma" och finns på Vallgatan i de centrala delarna av stan.
Det finns även en "Grandpa"butik. 


Och på Kungsportsplatsen i Göteborg finner man i december månad,
 denna sjungande julgran. Så även detta år, till min stora glädje. Så härligt!
Det är några av Göteborgs körer som sjunger julsånger i denna roliga formation.  

Hahaha, så kul ide´!

Nu är det dags att bänka sig framför TV:n och titta på "På spåret",
ett klassiskt fredagsnöje i vår familj.
De senaste fredagarna har det dock varit nöjen av annat slag som glöggmingel och dammiddag. Väldigt trevligt det också förstås, men en skön kväll i Tv-soffan uppskattas.

Många kramar från mig och en fortsatt trevlig fredagskväll önskar jag er alla!
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar