torsdag 14 december 2017

En skön dag i Göteborg som inleddes på Pigalle och fortsatte med shopping i Haga. .


Hej alla! 

Här kommer några bilder från när jag var i Göteborg för exakt en vecka sedan.
Det var ganska fint väder på förmiddagen, 
men efter lunch blev det tilltagande regn och även blåst. 
Men jag kunde roa mig ändå förstås. 😊😊

Jag inledde i alla fall dagen med att ta en fika på det underbara hotellet Pigalle. 
Här blir man väl emottagen och välkomnad på bästa sätt.

Tyvärr gick brandlarmet mitt under min fika och två rökdykare dök plötsligt upp. 
Det var dock bara matos som utlöste larmet och vi kunde sitta kvar med vårt kaffe.
Vi gäster blev bjudna på fikat för olägenheten. 😊
  
         


Mysig foaje´!

Här på denna läckra fönsterplats satt jag.

Det var ganska tunnsått med gäster denna förmiddag.






När jag suttit här en stund och planerat dagen så gav jag mig ut i stadsvimlet.
Ganska mycket folk som julhandlade, men jag kan tänka mig att vädret avskräckte en del.

Julpyntat och fint var det i alla butiker förstås.


🎅🎄


Nästa fikapaus blev på detta underbara ställe i Hagakvarteren. Det heter "Cafera".
Här fikade jag även när jag var i Göteborg i somras och har längtat dit. Underbar yoghurt med hemmagjord musli, hallonsylt, bulle med ost och skinka, färskpressad juice och gott kaffe. Och miljön är fin med sina gamla möbler och härlig personal.     





 Fina blomsteraffärer.


                         "Tvål och tvaga", en underbar liten butik på St Hagagatan,
där de säljer exklusiva tvålar, badskum och annat fint. 
  
 Glaskulorna i taket ovanför badkaret ska symbolisera bubblor från badet.
Läckert!



 En bastant julgris i marsipan förstås.
 Ståtlig gran i Hagakvarteren.

Hahaha, så fin!


Den här fina kungakronorna hänger över Kungsgatan förstås.

 Vem minns Albert och Hebbe lelle, när det gick på TV för ganska många är sedan.
Det var i de här kvarteren som Tv-serien spelades in.

 Julfint i varenda butik. 🎄🎅🎅

 Jag var inne och värmde mig i Hagakyrkan en stund.

 Denna bild är från den härliga affären "Floramor och krukatös", helkul namn eller hur?



Ståtlig gran på Artilleriet!

Norrgavel, har alltid en massa fint!

Nu ska jag fixa en kopp kaffe och sen
blir det "Jul med Ernst" förstås.

I nästa inlägg får ni se vilken kändis jag träffade i Göteborg.
En mycket sympatisk, vacker trebarnsmamma med adligt efternamn och som ofta förknippas med säker stil och som lite då och då ses tillsammans med kungafamiljen.
Kan ni gissa vilken kändis det handlar om? Fortsättning följer.

Ha en fin fortsättning på kvällen!

Kramar från @nneli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar