söndag 10 december 2017

Vinterbröllop!!

Jag hoppas att ni har haft en fin Andra adventshelg! 

Just nu sitter jag och tittar på Nobelfesten och skriver till er. 

Jag summerar helgen som har varit innehållsrik och trevlig.
I fredags efter arbetet så körde jag och min lilla mor till Malmö, 
men mer om detta i ett lite senare inlägg.   
Igår, lördag så inledde vi dagen med att köra till Österlen och gratta svärmor som fyllde år. Vi bjöd på god förmiddagsfika och det blev även presenter och blommor. 

När vi kom hem var Johanna i färd med att fixa till sig inför eftermiddagens bröllop. 
När Oliver kom så blev det fotografering och sen skjutsade jag dem till vigselakten som ägde rum i Dalby kyrka. Jag var med på ett litet hörn och kände den romantiska stämningen, när ett fint par sa ja till varandra. Vad det är vackert med bröllop!

Johanna!!
   
Johanna, min favorittjej! 

Johanna skriver några rader till brudparet!

Presenten kom från Tehuset Java. En sådan present skulle jag också vilja ha.
Fina Morrismuggar, kärlekste, nymalet kaffe, choklad, marmelader,kex
 och annat gott.  




Oliver som var bröllopets toastmaster var stilig i kostym och
sin nya fluga som han fått av Johanna.  






Puss på dig, älskling! 
På väg till vigseln och där var många bekanta. 

Oliver i tankar.....

Skönsång av en av brudgummens vänner.



Och vacker körsång....... 



Det fina brudparet Karina och Johan.

Också bröllopskyssen......

Johan och Oliver, fina kompisar!  

Ett bekant ansikte bland bröllopsgästerna, Caroline som är brudens kusin.



Johanna, Elias och Oliver precis innan de skulle åka med den hyrda bussen till bröllopsfesten på Flädie Mat och Vingård.
Då åkte jag hem för att sedan åka vidare på kvällens middag.
Men mer om detta senare.


Nu ska jag fortsätta att titta på Nobelfesten och där ska de snart äta dessert.
Så tjusiga alla de kungliga damerna var detta år. Jag tycker att Victorias ljusblå klänning var helt underbar. Även Sofias och Madeleines puderrosa kreationer var så fina. Och Silvia var vacker i sin enkla, men fina klänning.

Vi ses i morgon i minst ett nytt inlägg. Jag känner att jag ligger lite efter men ska nog snart vara ikapp. 😊😊😊 .
Jag måste ju även visa bilder från mitt trevliga Göteborgsbesök. 

Kramar från @nneli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar