fredag 14 juni 2013

Köpenhamn med kollegerna.

Idag var det dags att åka till Köpenhamn med alla kollegerna. Det var en överraskningresa så det enda vi visste var att vi skulle till Köpenhamn och roa oss hela dagen.  

Jag började i alla fall med att ta ett foto på blomsterprakten i Lund på väg till stationen. Mina kolleger bara förvånade sig över att kameran skulle fram redan i Lund.  


Här går vi med raska steg mot "Blå planet" ,det nybyggda, stora och redan mycket välbesökta akvariet. Det är beläget vid Kastrup.    
Vi startade med en god fika. Man kunde välja mellan wienerbröd eller rågbulle med ost och marmelad. Valet var inte svårt för mig i alla fall. En kopp kaffe smakade utmärkt till.


Många av kollegerna valde från detta fat.

Malin och Linda mitt i ett skrattanfall över något som Kerstin sa.
Jättefina stolar både utomhus och inomhus. Dansk design.

Så många fiskar som samsas i ett akvarium.  

Fräsig svart firre!!
Här är det både fiskar,krokodil och fåglar på samma yta.

Fin och "glad" fisk!! 
Puss,puss.

En bild för att visa hur det såg ut på "Blå planet". Vatten både över och under och på sidorna.

Så fina färger på denna fisk. Rosa och gul,ganska ovanlig kombination.
Åsa visar sina nya smycken.

Nu har vi kommit fram till centrala Köpenhamn och detta är det berömda kändishotellet Dangleterre. När jag tog detta foto trodde jag verkligen inte att jag skulle stå där utanför i nästan en timme och vänta. 

Våra eminenta reseledare Boel och Anne-Karin.

Den trevliga restauranginnehavaren tog ett foto på oss alla.

De flesta drack dansk öl.

Jag själv drack danskt citronvand och det är så himla gott. 
Vi åt goda smörrebröd med bla. friterad rödspätta och remolaaaade.

Trevliga och duktiga kollegan Martin inspekterar utbudet i baren. 

Jag och Mai-Lis som både jobbar ihopa och som har gått på socialhögskolan tillsammans.

Maria har druckit många öl. eller är det kanske så att de kära kollegerna har ställt alla flaskorna hos henne.
En liten titt i Tage Andersens fina skyltfönster hann vi med innan vi skulle vidare.

Jättefin gentiana i randigt.

En kronärtskocka.
När vi kom ut från smörrebrödstället gick vi rakt in i denna kö utanför Angleterre och där stannade jag eftersom alla väntade på att medlemmarna i Depeche Mode skulle komma ut för att sedan åka till Kastrup. Övriga kolleger åkte på båttur.  Synd att missa detta men en möljlighet att se Depeche på nära håll fick faktiskt gå före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar