söndag 9 juni 2013

Väldoftande söndag.

Jag plockade in lite väldoft från trädgården igår. Det är inte alls fel att kunna ta klivet ut genom dörren och kunna göra egna små blombuketter av vad som finns där.

Just nu blommar kaprifolen och så gott den doftar,
I den lilla vasen har jag tagit in några knoppar från den vita alprosen som också ger en underbar doft. I den stora vasen står de enda blommorna som nu finns kvar från förra veckans födelsedagsfirande. Några halvvissna liljor. De doftar dock också fortfarande.
Den här söta nejlikan köpte jag på Hemköp igår och den doftar gott och är alldeles full med knoppar. Nejlikan tänker jag sätta ut i trädgården senare och hoppas på att det är en perenn variant.

Denna söndagen ska ägnas åt lite trädgårdsarbete och småfix härhemma.

Veckan som kommer innehåller bl.a en avslutningsfest, Johannas 20- årsdag, tre studentfester och min mors 70-årsfest.
Med tanke på detta ska jag nog passa på att vila lite också idag. Kanske i hängmattan tillsammans med min bok "Nattvägen".

Ha en fin söndag alla ni fina läsare, så hörs vi säkert lite senare idag.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar