måndag 10 juni 2013

På besök i en av Midsomerbyarna.


Nu har vi kommit till vår första Midsomerby. Jennifer nynnade Midsomerlåten när vi gled in i byarna och den rätta stämningen infann sig direkt . Ninininini.......
I huset nedan har flera scener spelats in.
Den här kyrkan har också varit med flera gånger, både ut och invändigt.


Här på Abbey- museum spelades "The house in the woods" in.  Minns ni Tom Barnaby där?

Detta är bilder från inspelningen som fanns på museet. Den äldre och mycket sympatiska herre som jobbade där var så vänlig och trevlig och berättade gärna om detta och mycket annat. Under tiden som jag var där  så satt mor och Jennifer och vilade benen och åt lunch på retaurangen mitt i byn.    (puh,vilken lång mening)
Jag åt min goda dubbelmacka med räk och krabbfyllning till lunch och den smakade bra i den fina miljön och det vackra vädret. 

Här sitter mor och Jennifer och har precis avslutat en god måltid.
Detta är The Six Bells,som var Barnabys favvopub i Morden i Midsomer.
Här är jag på väg in på The Six Bells. Precis som Tompan d.v.s Tom Barnaby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar