lördag 27 juni 2015

Äääntligen ett inlägg från Rignellskan!

Hej på er mina kära och tålmodiga läsare! 
Jag ser att ni tittar in på min blogg dagligen och jag får så dåligt samvete att jag inte har uppdaterat här på över en vecka. 
Vi har lite seg uppkoppling men jag ska absolut titta in lite då och då och 
berätta vad vi har för oss dessa första sommarveckor.  

Jag börjar med några bilder från midsommarafton. 
En regnig och lite grå historia vädermässigt, men vi hade en fin, ljus och glad midsommar även om vi fick inta både fika och midsommarmat inomhus. 
Eftermiddagskaffe med jordgubbstårta förstås.

Mårten gjorde som vanligt en midsommarkrans till Johanna. 




Midsommarmaten är serverad och det blev bl.a kallrökt lax, stekt sill i ättika, Brantevikssill, gravad sill, matjessill, potatis, gräddfil, laxrullar, prinskorv, köttbullar och Janssons frestelse förstås. Nubbe och öl till detta och sen jordgubbar.

Vi firade traditionsenligt tillsammans med våra föräldrar.

Goooda praliner till "kaffet på maten".
Kvällspromenad i hamnen.

Jag hoppas att ni också hade en fin midsommar!
Jag har mycket mer att visa och berätta om bl.a kändismöten, loppisfynd
 och mycket annat från den senaste veckan, men mer om detta i kommande inlägg.

Jag tittar in här med inlägg på bloggen då och då,
kanske inte riktigt lika ofta som i vanliga fall.

Må så gott och ta hand om er.  

Stor kram till er alla från @nneli 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar