måndag 1 juni 2015

MORS DAG med trädgårdstema.

Måndag och ny vecka och vi säger välkommen till sköna juni! 

Mors Dag firades med present och grattis från mina kära ungar!

Jag och min egen lilla mor körde ut på en liten utflykt. 
Vi var först i på loppis i Kyrkheddinge. Där blev det några små inköp.  

Därefter körde vi vidare till "Malmö Garden Show" i Slottsträdgården. 
Fint och välordnat med inspiration och vackra blommor. 
   


Vackra blomsteruppsättningar! 


Efter en lång väntan blev vi serverade skånska tacos med bl.a pulled pork, lök och avocado. Vi satt i solskenet och åt mor och jag och sen gick vi på inspirationsrunda i slottsträdgården. 

En styck blå-tungad Chow-chow träffade vi också. 

Jättefina skyltar hos en av de trevliga försäljarna, 


Öppen port mot grönskan. 



Ett trädgårdsstilleben med en gammal rostig cykel,
ett skjul och blommor förstås.



En skön fåtölj och vackra blommor kan få vem som helst att må bra. 


Vi blev så glada när vi upptäckte att de vackra
tulpanerna inte hade blommat över.




Mangold med namnet Rainbow.
Jag köpte en liten planta för att den är så vacker. 


Vacker glaskonst.

Min snälla mor omgiven av blommor denna fina Mors Dag. 

Efter några timmar i trädgårdsmiljö satte vi oss och fikade i slottsparken.
Utanför rullar fortfarande denna gamla, fina spårvagn.  

Ankorna blev sååå sugna på vårt fikabröd.



Mor med stora "rabarberblad".

Om ni liksom vi gillar syrener så måste ni besöka slottsparken i Malmö.
Där finns det massor med olika sorter och sa jag, att doften var fantastisk.




Det blev även ett besök på det fina stadsbiblioteket.
Vilken rymd och vilken vacker inredning.  



Många fina läsutrymmen.

Väldigt snygg koja/läsvrå för barnen. 


En liten syrenbukett fick följa med hem.

Nu är arbetsdagen precis avslutad och det är snart dags att fixa middag.

Ha en finfin kväll så tittar jag snart in igen. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar