tisdag 30 juni 2015

Trädgårdsvisning och rose´vin i solen.

Hej på er alla! Jag hoppas att ni har haft en härligt solig dag! 
Äntligen har sommaren kommit på riktigt med värme och sol. 

Igår var vi på besök i en jättefin trädgård. 
Mysigt med flera olika sittplatser och underbara väldoftande rosor.
Så här ser framsidan av huset ut.       

Maken tittar fram bakom en ros som klättrar i ett äppelträd.


Massor med formklippta buxbommar ( heter de så i plural??) Hehe!  

God drink fick vi också.





En sådan här klöverblomma är jag på jakt efter.
Jag tycker de är så fina. 
Vi blev hembjudna till Sven och Elisabeth på ett glas vin och det första jag fick se i deras trädgård var en klöverblomma i denna nyans. det är alltså inte bara jag som gillar dessa. 

Inomhus hittade vi direkt en tavla med motiv från vårt kära Vitemölla. 

Samma äppelgröna färg på väggarna som vi hade i vår matsal en gång i tiden. 

Vackert inrett sommarhus.

En kul detalj var denna gamla postlucka.
Huset som de bor i har nämligen varit ett posthus en gång i tiden.  


Sven serverar gott rose´vin i värmen.  

Vi hade en riktigt trevlig eftermiddag med mycket prat och skratt.
Tack för en massa skojiga anekdoter från Kivik.

Sen cyklade vi hemåt för en god middag i trädgården.
Nu är det Allsång på Skansen tätt följt av "Morden i Midsomer".
Så jag säger "på återseende i morgon". Kram på er alla.
på återseende i morgon.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar