lördag 13 juni 2015

Heidis student.


Här har jag vaknat till en solig sommarmorgon. 
Underbart sommarväder var det även igår när vi hade massor att fira! 
Vi började med att fira bästa dottern på morgonen, 
sen var det skolavslutning på skolan där jag arbetar och på kvällen 
firade vi Heidis student i Ystad.   

Heidis studentfest gick av stapeln på strandnära "Beach House" i Ystad.  


En glad studentska med presenterna från oss, Iittala rödvinsglas.

Mårten och Tobbe diskuterar något intressant ( tror jag).

Vi blev bjudna på en läcker sommarbuffe´med kyckling, fläskfile´, nypotatissallad, goda såser, melon, jordgubbar, ostar med en smakfull rödlöks-äppelsalsa m.m. 

Här får lilla Ellie hjälp vid buffe´n. 



Fina värdparet James och Lotta!
Tusen tack för en härlig studentfest.

Min far, Anders och Ingrid.



Söta Moa och Tuva innan de skulle iväg på nästa studentfest. 


Goda mördegstårtor till kaffet. Både min mor och hennes syster (som hade bakat dessa)
är experter på dessa godsaker.

Heidi med sin Hampus!!

Mårten med min kusin Malin som väntar
en liten son om ett par månader.
Så spännande.

Lilla mor i studentvimlet.

Min mor och min moster hade helt omedvetet
valt precis likadana klänningar. Så förvånade de blev!!

Här sitter bl.a mina glada kusiner Camilla och Malin, Anders, Frida och Klara. 



Dagens fina födelsedagsbarn, Johanna i Ystads Sandskog.

Efter en härlig kväll med vackert väder, supergod mat, trevligt sällskap, glad och fin studentska så begav vi oss av hemåt.

Vi var bjudna på en studentuppvaktning till i Ystadstrakten,
 men tyvärr fick vi stå över denna eftersom jag
 endast hade sovit 2,5 timme föregående natt. Det finns gränser.....

Vi hoppas dock att Johan Andersson också hade en underbar studentdag!

Idag är det lördag och nu ska jag förbereda dagens/kvällens mat.

Ha en finfin dag så hörs vi snart igen.
KRAM   







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar