onsdag 3 juni 2015

En dag bland vackra blommor och kollegor.

Idag har jag och mina socionomkollegor haft vår årliga utflyktsdag. 
Vi styrde kosan mot Helsingborg och Sofiero. 

Lite kyligt (i alla fall för mig som hade kjol och tröja), 
men även en del sol och inget regn. 
Vi hade en riktigt skön dag med guidning på slottet, 
strosande bland vackra rhododendron, 
underbar sommarbuffe´ i slottsmatsalen och 
några fina inköp i trädgårdsbutikerna. 

Häng med på ett litet "bildspel"!! 


Slottet omgivet av fin grönska.

En underbar färg.


Vackra saker i butikerna.


Utsikt från slottet.


Fin vy från ett av slottets sovrum.

Vacker tapet i bakgrunden.



Här åt vi den goda lunchen. Det var så gott och på buffe´n
fanns det sparrischeesecake med räkor, laxmousse, kallrökt lax,
olika såser, ramslöksill, pocherat ägg, varmrökt lax, potatissallad,
tomatsallad, spickeskinka, parmaskinka, västerbottenpaj, kyckling,
tomatpaj, bröd, goda ostar och marmelad. Om vi blev mätta?? YES!

Desserten bestod av citrontarte, rabarberkompott med vispgrädde,
fransk chokladkaka och vaniljpudding med (rökt vaniljstång?!), choklad och bär.     










En häftig vas i form av en klänning. 

Det är så jäkla fint!!!



En vacker portal med blåregn.


Vi gick den vackra vägen ned till havet. 

På väg upp igen passerade vi den fina lekstugan med
eget växthus och odlingar.


Clematis som klättrar på den gamla muren.


Jag kunde bara inte låta bli att ta några foton till.


Den här varianten beundrade jag och kollegerna mycket.  

Tack alla kolleger och chef för en härlig dag tillsammans.

Nu har maken och jag precis kommit in från trädgården och
Johanna har kommit hem från stan.

Tjingeling på er alla och vet ni vad? Vi hörs i morgon igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar